Fokuser på de situationer, hvor brugerne oplever vanskeligheder.

11. aug 2022 | Af: Morten Andersen

Kendetegnene for disse er situationer, som alle kender til, men I har ingen idé om omfanget af disse problemer er f.eks.:

  • Brugere, der går tilbage for at genindtaste data i allerede udfyldte datafelter, f.eks. forkert juridisk enhed, forkert kodning af leveringsgebyrer, undladelse af at markere afkrydsningsfeltet “advarsel om farlige materialer”. Digital Adoption løsninger giver jer muligheden for at implementere dynamiske flow styret af den pågældende opgave nuværende status og kondition. F.eks. vejledning og fejlrapportering uden ændringer i den underliggende applikation. Således kan organisationen implementere ændringer hurtigt og rette op på irriterende problemer, før de bliver alvorlige.
  • Brugere, der befinder sig på det forkerte skærm billede/menu i en applikation, fordi de fulgte den “forkerte vej”. I modsætning til vores biler har applikationer ikke GPS-systemer! Digital Adoption platforme leverer muligheden for at guide brugerne rundt i det nødvendige flow også selv om disse flows fører dem over til en anden applikation. Da denne vejledning og guidance altid er tilgængelig, kan den opfattes som en applikations-GPS.
  • Brugere der f.eks. bruger 5 minutter på at udfylde 12 datafelter, før de forlader en transaktion, fordi de mangler kritisk information og derfor ikke kan fortsætte eller kan gemme det, de allerede har indtastet. Medarbejdere der typisk har travlt og skal nå deres mål professionelt, vil opleve færre frustrerende situationer med en Digital Adoption løsning. Digital Adoption løsninger kan sikre, at brugerne er fuldt ud klar over kravene i applikationen, før brugeren går i gang med at oprette en ny kontrakt, transaktion eller registrering. Dette kan leveres på forskellige måder, herunder i vejledninger til applikationen, der beskriver hvilke forudsætninger der kræves. Derudover kan hjælpe tekster konfigureres til at informere brugeren om krav til indholdet af datafelter, hvis bestemte flows vælges, f.eks. kan krav om rejseforsinkelser kræve bevis for forsinkelsen, og hvis dette ikke er tilgængeligt, kan brugeren først anmode om oplysningerne og bruge tid på dette og andre krav inden op flowet kan færdiggøres.
  • Brugere, der indtaster oplysninger, der ikke overholder minimumskravene i applikationen, fordi de måske gik glip af, eller overså e-mailmeddelelser om en ændring i lovgivning, virksomhedspolitik, anbefalet proces eller Best Practice. Digital Adoption løsninger giver superbrugere, supervisorer, IT- eller compliance managers, mulighed for at indlejre notifikationer og meddelelser i applikations skærmbilleder. Dette giver organisationen mulighed for at levere rettidige og relevante oplysninger, præcis hvor det er nødvendigt, og uden at brugerne behøver at tjekke deres e-mail-systemer for detaljer. Notifikationer og meddelelserne kan styres til at levere information til bestemte grupper af brugere og inden for et bestemt tidsrum.
  • Brugere bliver frustrerede på grund af den tid og arbejdsindsats, der skal til for at navigere på tværs af mange komplekse applikations skærmbilleder eller for at få adgang til en bestemt rapport, der evt. kræver de samme oplysninger indtastes hver gang. Digital Adoption-løsninger inkluderer funktioner som autopilot for at fuldføre standardiserede svar og en chat-bot front-end applikation, der eliminerer behovet for, at nogle brugere i det helle taget har behov for at tilgå applikationen for at udføre simple opgaver, såsom at lave en lille opdatering eller kontrollere status for en transaktion.

Hvis I gerne vil vide mere om, hvordan vores team hos Scansolutions kan hjælpe med at forbedre jeres forsyningskædeproces er i meget velkomne til at kontakte os.

Vi håber i har fundet værdi i disse blogindlæg, så hold derfor øje med del 4 i denne serie.

Serie: Forbedring af forsyningskæden

Dette blogindlæg er del 3 af introduktionsindlægget med titlen “Fem måder, du kan undgå blokeringer i din forsyningskæde på uden at ofre hele dit budget“. Den dækker emnet etablering af fælles udgangspunkt (baseline) for opgaver og overordnede processer.

ScanSolutions ApS

Herstedvang 7C
DK-2620 Albertslund

Tel.: +45 70208172
E-mail: info@scansolutions.dk