Fjern overflødige aktiviteter og opgaver samt automatiser hvor det er muligt.

28. jul 2022 | Af: Morten Andersen

Ved en nærmere analyse af specifikke forretningsprocesser bliver det synligt, at visse brugerrelaterede opgaver er overflødige eller kan automatiseres. Et eksempel på dette er hvor en standard, SaaS-applikation inkluderer datafelter som der ikke skal udfyldes, da disse data alligevel ikke anvendes i den videre proces. Disse er data er typisk kendt som redundante felter. Et klassisk eksempel er hvor en ny medarbejder udfylder disse overflødige felter hver gang, fordi de ikke er klar over deres status som ikke krævedes data. Det samme gælder for de medarbejdere, der ikke har været opmærksom på dette i forbindelse med træning i produktet. Brugernes produktivitet reduceres, da brugeren i bedste fald bruger tid på at indtaste unødvendig information. I værste fald skal brugerne hente informationen fra andre kilder, før de indtaster data.

Simpel applikationsautomatisering kan bruges til automatisk at udfylde felter, der er obligatoriske, men som kræver forudsigelige oplysninger. Hvis en regel kan anvendes, og data er tilgængelige, kan disse felter typisk udfyldes automatisk, dvs. uden brugerintervention. Det betyder at en stor gruppe af brugere går i “autopilot”-tilstand og indtaster standarddata, uden at tænke over det, da de måske udfører de samme trin 15-20 gange om dagen, hver eneste dag.

Et andet eksempel på automatisering er at starte en anden applikation automatisk på det relevante tidspunkt i en arbejdsproces. For eksempel behandler en bruger en salgsordre, der kræver “haste” levering. Organisationen bruger DHL til disse fremskyndede sager, og gennem en automatisering føres brugeren til DHL-webapplikationen for at opnå priser baseret på destination, nødvendig service, vægt og volumen af ​​forsendelsen. Automation kan derefter returnere brugeren tilbage til ordrebehandling, hvor prissætningen og DHL-tilbudsreferencen kan indsættes automatisk i ordredetaljen.

Hvis I gerne vil vide mere om, hvordan vores team hos Scansolutions kan hjælpe med at forbedre jeres Supply Chain proces eller identificere overflødige processer, der kan automatiseres, er I velkomne til at kontakte os. Vi håber, I har fundet noget værdi i disse blogindlæg, så hold øje med del 3 i denne serie.

Serie: Forbedring af forsyningskæden

Dette blogindlæg er del 2 af introduktionsindlægget med titlen “Fem måder, du kan undgå blokeringer i din forsyningskæde på uden at ofre hele dit budget“. Den dækker emnet etablering af fælles udgangspunkt (baseline) for opgaver og overordnede processer.

ScanSolutions ApS

Herstedvang 7C
DK-2620 Albertslund

Tel.: +45 70208172
E-mail: info@scansolutions.dk