Hent produktblad her

Vi vil også meget gerne fortælle dig hvordan automatisering kan give din forretning:

  • Færre omkostninger
  • Hurtigere ekspedition
  • Færre fejl

Udfyld formularen, så kontakter vi dig for en uforpligtende snak.

Automatisk ordreflow

Automatisering af dit ordreflow sker ved implementering af et stykke software, som bygger på to teknologier — Artificial Intelligence og Machine Learning. Uden at gå på kompromis med service eller kvalitet, håndterer systemet de ordrer, der kommer ind.

Afhængigt af, hvad du ønsker, at systemet skal klare for dig, kan et automatisk ordreflow aflæse ordrer kommende fra forskellige kanaler, opretholde særaftaler, håndtere ændringer i leveringsadresser og meget mere. Fremfor at I manuelt skal (gen)indtaste data, sørger systemet selv for at samle, organisere og vedligeholde masterdata på dine kunder.

Systemet bag automatisk ordreflow forbedrer sig hele tiden via lokal og global læring. Global læring er den viden som automatisk puttes ind i systemet, hver gang nogle benytter sig af det. Lokal læring er den viden, du overlegent lærer systemet, så det er 100 % tilpasset til dine kunder og din forretning. Har du eksempelvis et sæt kunder, som altid får en pris, der afviger fra dine normale priser, kan systemet lære automatisk at tildele disse kunder den afvigende pris.

Book vores demo her!

Hvorfor er automatisering af ordreflow en god investering?

Ved automatisk ordrehåndtering kan dine ordrer håndteres i alle døgnets timer, og tilmed hurtigere end det kan gøres via manuelt arbejde. I behøver ikke frygte fejl, for systemet giver automatisk dig besked, hvis der skulle være den mindste tvivl om processen.

De sparede manuelle timer er frigjorte ressourcer hos medarbejderne, som i stedet kan koncentrere sig om andre vigtige opgaver i virksomheden. Dette vil øge både kunde- og medarbejdertilfredsheden. I stedet for at medarbejderen skal tage sig af gentagelsesarbejde, kan vedkommende lægge sit fokus på at dykke ned i den indsamlede data, og blive klogere på jeres kunder og forretning.

Med et automatiseret ordreflow vil du opleve:

  • Glade kunder, hvis ordrer bliver håndteret hurtigere
  • Tilfredse medarbejdere, der slipper for gentagelsesarbejde
  • Flere ressourcer, uden at du behøver ansætte flere mennesker
  • Dybere viden om dine kunder og din forretning
Book vores demo her!

”Vi sparer lige nu 2.800+ mandetimer om måneden med Scan Robotics – og tallet er stigende. En af de mange solide resultater vi har fået ud af vores gode samarbejde med ScanSolutions.”

Louise Jacobi, Teamleder for automatisering og planlægning, Købstædernes Forsikring

Hvordan implementeres automatisering af ordreflow?

Når beslutningen er truffet om at omdanne det manuelle ordreflow til en automatisk proces, er der nogle steps, I skal igennem.

1) Analysér det nuværende ordreflow

En analyse af den nuværende ordrehåndtering vil fastlægge hvilke og hvor mange kanaler, I modtager ordre igennem. I vil få overblik over den data, som indgår i jeres ordreflow, samt danne et overblik over, hvor stor en differentiering der er I jeres kundeaftaler. Det nye automatiske system skal “fodres” med denne data, hvorefter det kan håndtere alle ordrer fra ende til anden.

2) Beslut, hvad systemet skal oplæres i

Den data I netop har hevet ud af jeres analyse, bruges til at beslutte, hvad systemet skal kunne. Når man har udført det samme manuelle arbejde igen og igen, “glemmer” man let, hvad det egentlig kræver. Det skal systemet vide, før det kan lave samme udførsel automatisk.

3) Læg en implementeringsplan

Det kan være en mundfuld at lade systemet håndtere alt fra start af. Derfor anbefaler vi, at I lægger en implementeringsplan. Her kan I eksempelvis fokuserer på ét område af ordreflowet, som systemet skal tage sig af, og herefter flytte arbejde fra den manuelle til den automatiske proces i etaper.

Hvis det ønskes, kan vores hjælp til udarbejdelse af en implementeringsplan bestilles her.

4) Tag hånd om den fremtidige organisation

Indførelse af et automatisk ordreflow vil fritstille nogle ressourcer hos en gruppe medarbejdere. Derfor er det vigtigt, at I gennemtænker, hvordan I bedst muligt hjælper jeres medarbejder videre i deres nye roller i virksomheden. For medarbejderne vil et automatisk ordreflow være en kæmpe omvæltning. Derfor vil der formentlig være brug for ekstra fokus på de berørte medarbejdere, så de fortsat kan se, hvordan de manuelt skaber værdi til virksomheden — blot på en ny måde fremadrettet.

5) Udfør løbende optimering og dataanalyse

Det automatiske ordreflow samler en masse data om kunder og de ordrer som lægges hos jer. Denne data kan bruges til udvikling af forretningen, samt udvikling i brugen af softwaren. Derfor anbefaler vi, at I skaber plads i virksomheden til analysearbejde af denne data samt implementering, af hvad I finder frem til.

Kontakt os og hør mere

Kontakt ScanSolutions, og hør mere om automatiseret ordreflow

Automatisering af ordreflow gennem ScanSolutions skabes med vores produkt, Scan Transform. Denne software er baseret på Kofax software, som både består af Artificial Intelligence og Machine Learning. Vores samarbejde med Kofax gør os i stand til at tilbyde vores kunder, hvad vi mener er den bedste automatiske process-løsning på markedet.

Vil du reducere virksomhedens mandetimer med +50%? Så ring  til os i dag, og høre mere om, hvordan vi sammen kan automatisere dit ordreflow. Vi ser frem til at høre om dine udfordringer, og give vores bud på den mest optimale løsning for jer.

Kontakt os og hør mere

Kontakt os

Vi kan også hjælpe jer, kontakt os, og hør hvordan. 

ScanSolutions ApS

Herstedvang 7C
DK-2620 Albertslund

Tlf.: +45 70208172
E-mail: info@scansolutions.dk

CVR-nr. 32271200